Somnul de frumusețe – mit sau realitate?

0

Cu toții am remarcat că nu e suficient să dormi ca să fii odihnit. Ca să știm care e necesarul nostru de somn și să ne odihnim eficient trebuie să cunoaștem câteva aspecte importante.

Somnul este o parte integrantă a vieții noastre de zi cu zi, e o necesitate de bază a organismului nostru pentru a-și reface funcțiile fiziologice, esențiale unei vieți echilibrate și sănătoase.

Care este intervalul optim necesar de somn?

Somnul de frumusete..Nevoile minime de somn pentru a menține funcțiile și supraviețuirea organismului sunt de 5-6 ore într-un interval de 24 de ore. Ceea ce este peste această durată minimă, contribuie la îmbunătățirea bunăstării fizice  și psihice și creșterea calității vieții noastre, estimându-se că o medie de 8-8.30 ore de somn ar fi durata ideală de refacere zilnică.

Dar ca aceste ore de somn să fie eficiente trebuie să eliminăm factorii care ne pot “strica somnul”: grijile și stresul cotidian care este un inamic, în adevăratul sens al cuvântului, al sănătății noastre. Trebuie sa dobândim un echilibru emoțional  astfel încat să ne putem bucura de viața noastră, în loc să fim într-un un stres continuu și o panică nesfârșită.

Totuși, nu este suficient să ne facem programul de somn zilnic ci trebuie să avem în vedere și orele la care o facem.

Melatonina este unul dintre hormonii care au un rol major în mentinerea sănătății corpului nostru, influențând în mod direct starea de longevitate. Dar, glanda pineală secretă acest hormon doar între orele 22-04 și doar în timpul somnului. Deci este foarte important ca acest interval să se suprapună cu intervalul nostru de odihnă!

Melatonina mai are rolul de a colecta reziduurile din organism, acționând ca un atioxidant produs chiar de corpul nostru, pătrunzând în toate celulele și curățându-le de toxine, apărând chiar un efect de autoreparare la nivel celular. Dacă ați observat, la persoanele care au un stil de viață ce nu le permite să se odihnească noaptea, semnele îmbătrânirii apar mult mai repede. Cu toții știm cum arătăm după o noapte nedormită…

Datorită faptului că melatonina este secretată doar pe timpul nopții, indiferent de câte ore dormim în timpul zilei, acestea nu pot înlocui orele de odihnă din timpul nopții. De aceea este important, chiar dacă uneori este aproape imposibil, să urmărim să avem un program de somn pe care să îl respectăm. Adică să ne culcăm la aceeași oră și aceasta să fie seara, după ora 22.00.

Ideea este că, atunci când suntem obosiți trebuie să ne odihnim chiar dacă primul impuls ne împinge spre un energizant gen cafea.Intervalul necesar de somn este diferit în funcție de vârstă, cu cât înaintăm în vârstă, se știe că necesarul de somn scade.

Dacă de exemplu, nou nascuții dorm 16-18 ore de somn pe zi, copiii  între 1 an și 3 ani dorm în medie 12-14 ore, adolescenții au nevoie de 8-9 ore,  adulții necesită un timp de aproximativ 7 ore de somn zilnic.

 

somnul de frumusete

Ritmul agitat de viață, stresul pe termen lung, servitul cinei chiar înainte de culcare sunt doar câțiva factori care ne împiedica să avem un somn odihnitor.

Începe să ne fie clar faptul că, indiferent  cât de scumpe sunt produsele cosmetice pe care le folosim, cearcănele nu vor dispărea, pot doar fi ascunse cu machiaje, pe moment.

Deci nu este un mit ci adevăr pur: cel mai bun și eficient anticearcăn este somnul.

Nu ne rămâne decât să ne relaxam și să avem un somn ușor și odihnitor!

Share.

Leave A Reply