Echipament de alergare pentru primăvară

0

Începe deja să miroasă a primăvară, și ar fi momentul să începi să devii ceva mai activă din punct de vedere fizic. Reia sesiunile de alergare! Dacă până acum nu știai cum să faci să ajungi cât mai repede acasă și să scapi de gerul de afară, sărind în cel mai apropiat taxi sau fugind spre tramvai sau metrou, acum vremea frumoasă și din ce în ce mai caldă ar trebui să te împingă să o iei pe drumul cel lung spre casă. Alege să faci sport primăvara și învață să ignori micile probleme care sunt specifice trecerii dintre anotimpuri: nu mai ninge, dar poate că au început ploile, și bălțile din stânga și din dreapta ta nu par să te invite la o partidă de alergare prea plăcută. Poți fie să alergi doar în zilele “uscate” sau poți să mergi la o sală de sport și să folosești o bandă de alergare. Dacă preferi totuși să faci sport în aer liber, poți să ții cont de o serie de sfaturi care te ajută să faci față cu brio tuturor problemelor aferente antrenamentelor de primăvara.

Cumpără pantofii potriviți 

Fiind cea mai costisitoare piesă de echipament pentru alergători, este vital să alegi corect încă de prima dată. Cheltuiește-ți banii în mod inteligent, cumpărând o pereche de pantofi speciali pentru alergare. Alege un model care să ți se potrivească perfect și care să fie conceput exact pentru suprafața pe care o vei utiliza cel mai des: strada, pista sau banda pentru alergare. Nu uita, chiar și cel mai bun model de pantofi de sport are o durată de viață limitată, așa că pregătește-te să îi înlocuiești după câteva luni de antrenament intens. 

Alege hainele potrivite

Trebuie să-ți alegi îmbrăcămintea sport în funcție de temperatură. Nu vrei nici să te sufoci, dar nici să mori de frig la 10 grade și tu să porți doar un maieu sport. Stratificarea îți poate fi de ajutor atunci când alergi în aer liber. În primul rând, indiferent de temperatură ai nevoie de un sutien sport de calitate. Apoi de un maieu sau un tricou sport. 

Peste maieul sau tricoul sport o să porți o bluză fitted pe care să o poți înnoda în talie atunci când îți va fi mai cald. Completează ținuta de alergat cu o pereche de colanți dintr-un material care nu absoarbe umiditatea și se usucă foarte ușor.

Alege momentul potrivit

Ai grijă să arunci un ochi peste prognoza meteo. Vremea e foarte schimbătoare în această perioada și în orice moment te-ar putea surprinde o ploaie trecătoare.

Urmează formula “fit” 

Aleargă între 3-5 kilometri, 3-5 zile pe săptămână, într-un ritm confortabil. Medicul specialist în fitness Kenneth Cooper numește această formulă “fit” (frecvență, intensitate și timp). Aleargă cel puțin o dată la două zile (frecvența), într-un ritm care îți convine (intensitatea) și cel puțin 30 de minute (timpul).

Realizează încălzirea și relaxarea

Nu confunda câteva exerciții ușoare de stretching cu o încălzire bună. Eficiența încălzirii este dată de mărirea ritmului cardiac, de transpirația pe care o elimini și de pregătirea mușchilor în vederea antrenamentului. O alergare ușoară sau un mers mai apăsat ca în mod obișnuit constituie o încălzire adecvată. Recomandarea antrenorilor celebri: mergi mai rapid timp de 5 minute, apoi aleargă într-un ritm confortabil. Când simți că ai terminat încălzirea, rezistă un pic tendinței de a te opri brusc. În schimb, transformă alergatul la loc în mers, pentru a te opri în mod gradual. Acum urmează momentul cel mai bun pentru întindere, mușchii sunt încălziți și nu riști să întâmpini probleme.

Perseverează!

Indiferent că vrei să alergi, să mergi cu bicicleta, să faci fitness în aer liber, e crucial să te ții în permanență de treabă, fie că ai sau nu chef, dispoziție, sau timp. O vorbă înțeleaptă spune că e util să meditezi cel puțin 30 de minute în fiecare zi. Cei care sunt prea stresați de timp ar trebui să mediteze o oră întreagă. Cu alte cuvinte, dacă nu ai timp, fă-ți. Nu amâna un antrenament, pentru că vei vrea să faci la fel cu următoarele și te vei obișnui astfel să sari peste tot mai multe.

Alergarea este un proces de igienizare a trupului, a minții și a spiritului. Un garant al sănătății, al energiei și al stării noastre de bine. O metodă excelentă de a rămâne tineri și în formă. O cale de a deveni niște oameni mai buni, mai înțelegători. Și de a dobândi noi prieteni, cu care să împărtășim bucuria alergării.

 

Share.

Leave A Reply