Ce mâncăm sănătos în postul Crăciunului

0

Postul este atât o perioadă de reflecție și de rugăciune, cât și una de detoxifiere a organismului. Postul Crăciunului 2016 a început marți, 15 noiembrie, și se va încheia la 24 decembrie, în Ajunul Nașterii Domnului. Postul Crăciunului este o perioadă bună pentru o detoxifiere, dar nu cu scopul de a priva organismul de nutrienţii esenţiali. O alimentaţie simplă, cu ingrediente săţioase, ne poate furniza vitaminele şi mineralele de care avem nevoie.

postul-craciunului-1

Din punct de vedere al sănătății, este bine să profiți de perioadele de post din an și, dacă este cazul, să slăbești sănătos și frumos și să elimini toxinele din organism. Însă trebuie să ții cont de câteva atenționări!
Nu trebuie să te înfometezi până la epuizare, trebuie să ai grijă cum combini alimentele, să diversifici meniul și să nu te înfrupți fără opreliști din bunătățile de pe masa de Sărbători, odată ce interdicțiile alimentare au fost ridicate.

postul-craciunului-retete-vegetariene-din-toata-lumeaDieta de post scoate din alimentația zilnică carnea, ouăle și produsele lactate. Acest lucru nu înseamnă însă că trebuie să consumi doar fructe sau legume. Secretul stă în combinarea optimă a alimentelor pentru a mânca sănătos și a nu suferi de foame. Astfel vei putea renunța la kilogramele în plus mâncând sănătos și de post. Pentru a pune pe masă gustări noi, realizate cu fantezie, te poți inspira din cartea de retețe vegetariene, Rețete vegetariene din toată lumea – Giuliana Lomazzi. O problemă care apare în perioada postului și de care se plâng “carnivorii” (persoanele care nu pot funcționa dacă nu mănâncă zilnic produse pe bază de carne) este lipsa de vlagă și amețelile, aceștia acuzând meniul vegetarian ca fiind prea sărac pentru a le hrăni nevoile nutriționle. Însă, un aport suficient de apă, dublat de proteine de natură vegetală, îi poate repune rapid pe picioare.

Deoarece majoritatea dintre noi avem tendința să adoptăm o dietă predominant glucidică (bogată în cartofi, pâine, orez, paste etc.), ce depășește necesarul zilnic, există riscul să ne îngrășăm în această perioadă. În acest sens, ar trebui, mai degrabă, să ne axăm pe legume, crude sau gătite, și fructe, în defavoarea făinoaselor sau a dulciurilor. 100 de rețete italiene ușor de preparat reprezintă o diversitate de meniuri sănătoase și gustoase.

bucatarie-vegetariana-100-de-retete-italiene-usor-de-preparat_1_produs

 

Diversificarea culinară este foarte importantă; sunt atâtea produse care pot fi consumate fie separat, fie în combinație. Iată câteva exemple: varză călită cu roșii, mâncare de fasole verde (sau fiartă cu usturoi, sare, oțet, mărar, ulei), ciuperci pe grătar, mâncare de ciuperci (cu roșii, mărar), spanac, ardei copți, supe de legume sau supe creme, diferite mâncăruri cu linte (este bogată în proteine, fibre, dar are puține grăsimi și calorii) sau cu fasole boabe, mâncăruri cu dovlecei (întăresc sistemul imunitar, conțin vitamina B, C, fibre, apă multă, dar în schimb au puține calorii și grăsimi) etc.

postul-craciunului-2

Evită pe cât posibil produsele conservate, gen pate sau salam de post: conțin aditivi alimentari. Atenție la etichete: produsele care conțin gelatină, colagen sau cazeină nu sunt de post, deoarece aceste ingrediente sunt de origine animală.

Consumă zilnic sfeclă roșie. Sfecla roșie este recunoscută pentru proprietățile ei curative, ajută la reglarea tensiunii arteriale, întărește imunitatea și ajută la detoxifiere, eliminând rapid substanțele nocive depozitate în organism, cât și kilogramele în plus. O poți mânca fiartă, coaptă, în salate sau sub forma de suc.

Consumă vitamina C! Portocalele au un potențial ridicat de a arde grăsimile datorită conținutului ridicat de vitamina C. Aceste citrice conțin celuloză și fibre, care au nevoie de cât mai multă energie pentru digestie. Astfel, se ard calorii și se diminuează cantitatea de grăsime din organism. Același efect minunat îl au și lămâile sau lime.

postul-craciunului-4

Nu uita de apă! Doar pentru că este iarnă, nu trebuie să reduci consumul de apă. Apa este la fel de importantă și în anotimpul rece. Dacă nu poți bea prea multă apă, alege să bei ceaiuri de plante, neîndulcite.

Iată și o rețeță sățioasă pe care o prepari în 15 minute: Pateu de avocado cu ceapă roșie și fulgi de ardei iute

postul-craciunului-reteta-avocado

1 avocado bine copt, care are consistența untului;
– 1 linguriţă cu ceapă roşie, tocată mărunt;
– 2 linguriţe cu zeamă de lămâie;
– piper măcinat;
– sare de mare;
– fulgi de ardei iute.

Se pisează avocado cu furculiţa şi se amestecă cu restul ingredientelor până rezultă o pastă cremoasă. Este un pateu delicios şi merge de minune pe crackerşi din făină de secară sau pâine integrală prăjită. De asemenea, poţi să foloseşti acest pateu în combinaţie cu boabe de fasole, legume proaspete, sos iute învelite într-o lipie din făină integrală.

Poftă bună!

 

Share.

Leave A Reply