O masa pe zi – beneficiile si riscurile pentru sanatate

0

O masa pe zi este un regim alimentar popular care pretinde că ajută oamenii să piardă în greutate prin postul intermitent. Atunci când urmează această dietă, o persoană mănâncă doar o masă pe zi, de obicei cină, și nu consumă alte calorii în timpul zilei.

Deși acest plan de dietă poate ajuta oamenii să găsească o soluție rapidă de scădere în greutate, riscurile pot depăși beneficiile.

Ce este dieta o singura masa pe zi?

O singură masă pe zi este un plan de scădere în greutate care necesită o persoană să mănânce doar o masă pe zi. Acesta este un tip de post intermitent care implică alternarea între perioadele prelungite de a nu mânca sau bea nimic cu calorii.

Aceasta dieta utilizează un tip de post intermitent numit 23: 1, ceea ce înseamnă că o persoană își petrece 23 de ore de post pe zi, lăsând doar o oră să mănânce, să bea și să consume calorii.
În cadrul unei mese pe zi, cei mai mulți oameni aleg să nu mănânce sau să bea nimic cu calorii în timpul zilei.

Ce mănânci la aceasta dieta?

Există mai multe variante.Unele variante sugerează că mâncați alimente sănătoase, bogate în nutrienți, dar cele mai multe versiuni ale dietei permit oamenilor să mănânce orice își doresc în timpul unei singure mese.

Beneficii potențiale

Persoanele care urmează dieta de o masa pe zi, consideră că există numeroase beneficii pentru a mânca în acest mod, inclusiv pierderea rapidă în greutate.

Alte pretinse beneficii includ:
dieta este ușor de urmărit deoarece nu contează caloriile care sunt consumate
nu există “zile inselatoare”, deoarece nu există alimente considerate în afara limitelor
Au fost efectuate mai multe studii privind efectele postului intermitent. Cu toate acestea, majoritatea studiilor au fost efectuate pe bărbați, deci se știu mai puține despre efectele postului intermitent asupra femeilor.
Datorită ciclurilor hormonale ale femeilor, este posibil ca efectele postului intermitent să fie diferite in cazul femeilor. Femeile au, de asemenea, cerințe nutriționale diferite față de bărbați, inclusiv mai mult fier, care nu pot fi îndeplinite în timpul mesei.
Studiile efectuate pe postul intermitent au avut următoarele beneficii:
– poate ajuta la scăderea nivelului zahărului din sânge și la reducerea greutății la persoanele cu diabet zaharat tip 2
– poate afecta în mod pozitiv ciclul de mâncare și de somn al persoanelor care suferă de obezitate și de a-și spori durata de viață
– poate fi benefica sistemului cardiac și poate îmbunătăți memoria.

Riscuri

În timp ce unele cercetări susțin beneficiile postului intermitent și al acestei diete, un plan de dietă extremă vine cu mai multe riscuri.

Riscurile zilnice includ:
– foame extrema
– tremurat
– slăbiciune
– iritabilitate
– incapacitatea de a se concentra
– oboseală

Există, de asemenea, riscuri serioase pentru persoanele cu afecțiuni medicale subiacente. Persoanele cu diabet zaharat sau cu zahăr scăzut în sânge, cunoscut sub numele de hipoglicemie, trebuie să mănânce în mod regulat mese pe tot parcursul zilei, pentru a evita orice efecte secundare grave.

Un studiu a constatat că postul intermitent a crescut colesterolul LDL (colesterol rău). Nivelurile mai ridicate de colesterol LDL sunt legate de creșterea riscurilor de boli de inimă și accident vascular cerebral. Același studiu a constatat, de asemenea, că participanții care au urmat o dietă intermitentă de repaus nu au mai pierdut în greutate decât cei care au redus pur și simplu numărul de calorii pe care le-au mâncat în fiecare zi.

În cele din urmă, persoanele care urmează dieta de o singura masa pe zi au un risc crescut de “ binge eating”. Binge eating este un model dezordonat de a mânca în cazul în care o persoană mănâncă cantități neobișnuit de mari de hrană într-o perioadă scurtă, chiar și după ce acestia sunt plini. Unii oameni care adopta aceasta dietă, pot chiar să dezvolte o tulburare de alimentație.

Opțiuni sănătoase de pierdere în greutate

În timp ce dieta de o singura masa pe zi poate fi atrăgătoare pentru persoanele care caută soluții rapide de pierdere în greutate, există și alte modalități, mai puțin extreme de a pierde în greutate în condiții de siguranță și mult mai sănătoase.

Oricine ar dori să piardă în greutate ar trebui să ia în considerare una dintre următoarele modalități alternative mai sigure de a scapa de câteva kilograme. Acestea includ:

– exercitii fizice regulate: persoanele care doresc să piardă în greutate trebuie să faca cel puțin 150 de minute de – exerciții cardiovasculare, cum ar fi alergare sau aerobica, în fiecare săptămână.
– păstrarea unui jurnal de produse alimentare: o persoană care încearcă să piardă în greutate poate obține o -perspectivă asupra consumului de alimente prin păstrarea unui jurnal cu privire la mâncare.
– obținerea de sprijin: oamenii care încearcă să piardă în greutate găsesc un sprijin valoros in cei dragi sau in diete.
– consumul unei alimentații echilibrate și hrănitoare: oamenii care doresc să piardă în greutate ar trebui să mănânce suficiente fructe și legume și să limiteze consumul de alimente nesănătoase cu calorii înalte.
– vorbitul cu un medic: acesta poate verifica orice afecțiune medicală subiacentă, cum ar fi problemele tiroidiene, care pot determina o persoană să se mențină în greutate nedorită.

Cele mai bune soluții de scădere în greutate sunt schimbările durabile, pe termen lung în dieta și stilul de viață al unei persoane.

De retinut!

Dieta alimentara de o singura masa pe zi, este un plan de scădere în greutate bazat pe principiul de a consuma doar o masă pe zi și postul pentru restul timpului. Deși această dietă ii poate ajuta pe unii să piardă în greutate, alți oameni pot fi frustrați, deoarece trec perioade lungi de timp fără alimente.

Aceasta dieta nu este cea mai bună alegere pentru toată lumea, deoarece unele persoane pot fi mai expuse riscului unor reacții adverse.
Deși există unele beneficii pe care se bazează cercetarea pentru postul intermitent, este nevoie de mai multe cercetări pentru a verifica dacă această dietă este sigură și eficientă pentru pierderea în greutate, în special la femei.

Persoanele care doresc să piardă în greutate ar trebui să înceapă prin a face mici schimbări durabile în dieta și stilul lor de viață. Cel mai bine este să consultați un medic despre cum să pierdeți în greutate în siguranță, în special dacă o persoană are anumite afectiuni medicale.

Share.

Leave A Reply