Dieta Atkins – Meniu si Specificatii

0

Dieta Atkins este o dieta bazata pe un meniu in care se consuma cat mai putini carbohidrati. A fost creeata de doctorul Robert Atkins si a fost inclusa in cartea Dl-ui Atkins (in 1970) in care prezenta dieta ca fiind revolutionara, carte care a si ajuns bestseller in foarte scurt timp.

Aceasta dieta e folosita cu succes pentru a scadea in greutate rapid si e un mod de a imbunatati regimul alimentar de fiecare zi.

Dieta Atkins Meniu si Frecventa

Acest regim alimentar e facut “pentru o viata”, si ca sa nu experimentati efectul Yo-Yo ar trebui sa o tineti o pe o perioada lunga de timp.

De aceea a fost impartita in 4 faze: introducerea, faza in care slabiti, mentinerea si un regim nutritiv pentru toata viata. Aceste faze nu au o perioada determinata, totul e in functie de cate kg doriti sa slabiti. Pentru 5 kg sau mai putin puteti trece de prima etapa, iar pentru 30 de kg pregatiti-va la minim 1 an de regim alimentar dupa fazele dietei Atkins. Pe toata perioada dietei pana la ultima faza se recomanda sa luati multivitamine pastile!

atkins

Faza 1: Introducerea ( Soc)

  • Aceasta etapa poate dura maxim 1 luna in functie de cate kg doriti sa slabiti
  • In aceasta etapa trebuie sa mancati 3 mese normale sau 4-5 portii mici! Nu aveti voie sa treaca mai mult de 6 ore fara sa mancati.
  • Nu aveti voie sa consumati mai mult de 15 g de carbohidrati pe zi din legume in special cele verzi.
  • Mananca doar cat ai nevoie pentru ati satisface foamea
  • Bea 8 pahare de apa pe zi
  • Fa sport!

Mancare pe care o puteti consuma in faza de introducere (nu mancati nimic in plus):

  • Carne de toate felurile (inclusiv porc, bacon, kaizer etc), peste si fructe de mare, oua, legume, branza (maxim 100 g pe zi); unt, ulei de masline, o cesca mica de cafea, plante aromatice si condimente.

NU AVETI VOIE: paine, paste, cereale, fructe, legume boabe (mazare, naut, fasole etc), fructe, seminte si samburi, alchool, sucuri si bauturi de orice fel

Faza 2: Cura de slabire

  • In acesta faza o sa incepeti sa mancati mai multi carbohidrati
  • Numarul de alimente e mai diversificat desi trebuie sa tineti cont de nr de carbohidrati si trebuie sa le introduceti gradat
  • Acum puteti incepe cu 25 de g carbohidrati pe zi si adaugati in fiecare saptamana cate 5 pana ajungeti la 60 de grame!
  • Beti 8 pahare minim de apa pe zi
  • Faceti si mai mult sport

Mancare pe care o puteti consuma in faza de cura de slabire (nimic in plus)

  • Tot ce include faza Soc + seminte si samburi, alchool, legume boabe si capsuni, zmeura, mure!

Faza 3: Mentinere

  • Aceasta etapa o incepeti dupa ce ati slabit nr de kg dorit!
  • Acum incepeti sa mariti cantitatea de carbohidrati cu 10 grame in fiecare saptamana in timp ce va cantariti in fiecare zi. In momentul in care va ingrasati scadeti ultimele 10 grame!
  • Introduceti alimente noi treptat
  • Consumati 8 pahare de apa pe zi
  • Faceti si mai mult sport

Mancare pe care o puteti consuma in faza de mentinere (nimic in plus)

  • Tot ce include faza Soc si Cura de slabire + fructe de orice fel si cereale

Faza 4: Regim alimentar de zi cu zi

Felicitari! Ai ajuns la ultima etapa si cea mai usoara! Acum ai deja nr de kg dorite, poti sa mananci aproape orice stiind nr de carbohidrati pe care il poti consuma zilnic fara sa te ingrasi!

In continuare tot ce trebuie sa faci e sa alegi mereu mancarurile sanatoase, sa consumi 8 pahare de apa pe zi, sa introduci treptat dulciuri, orez, paste si paine in regimul alimentar, calculand in continuare nr de carbohidrati.

Fa mai mult sport si cantareste-te constant, ca sa ai in vedere o schmbare, in cazul in care te ingrasi!

Voi ati incercat sa tineti dieta Atkins? Ce preparate aveati in meniu?

totul-despre-dieta-atkins

Share.

Leave A Reply