Dieta cu hrișcă! Slăbește sănătos!

0

Hrișca este adesea confundată cu cerealele, seamănă cu grâul și face parte din familia Polygonaceae, din care fac parte măcrișul, rubarba și ștevia creață. 100 de grame de hrișcă au în componență 12 grame de proteine și 4 miligrame de fier. În plus, conține 114 grame de calciu, important pentru nutriție și întărirea oaselor. Făina de hrișcă este bună la prepararea plăcintelor și clătitelor și, spre deosebire de făina obișnuită, nu îngrașă.

Hrişca este bogată în vitaminele E, B1 şi B2, dar şi în proteine, carbohidraţi, fibre, fosfor, magneziu, cupru, zinc, mangan, seleniu şi fier.

Poți găsi hrișca în magazinele naturiste sub formă de semințe, paste din hrișcă, tartine crocante cu hrișcă etc.

Întrucât îmbunătățește memoria, hrișca este supranumită “alimentul creierului”.

Hrișca este net superioară grâului, de exemplu, prin elementele nutritive care protejează organismul de factorii externi și îl fortifică mai ales în sezonul rece și la începutul primăverii. Folosește o hrișcă din surse sigure, din magazinele naturiste consacrate!

 

Hrișca nu conține gluten așa că este recomandată persoanelor care au intoleranță la gluten, sunt sensibile la grâu sau care doresc să evite glutenul. Se consideră în mod greșit că hrișca este o cereală pentru că, de fapt, este sămânța unui fruct din aceeași familie cu rubarba și măcrișul. Hrișca consumată de câteva ori pe săptămână ajută la scăderea colesterolului și stabilizează glicemia. Alegând să mâncăm hrișcă reducem riscul dezvoltării de pietre/ nisip la vezica biliară și riscul apariției bolilor cardiace sau al dezvoltării cancerului de sân.

Printre beneficiile consumului de hrișcă putem menționa: 

  • menține nivelul de glucoză din sânge în limitele normale, 
  • previne instalarea diabetului de tip II, 
  • vitaminele și mineralele din boabele de hrișcă scad probabilitatea de a face numeroase forme de cancer (cancer gastric, pulmonar, de sân, esofagian sau colo-rectal), 
  • menține tânăr sistemul nervos,
  • îmbunătățește capacitatea de reținere și memorare, 
  • protejează împotriva accidentelor vasculare, 
  • scade colesterolul, ține sub control tensiunea arterială, previne apariţia pietrelor la bilă.
În plus, hrișca ține greutate sub control.

Fiind bogată în fibre alimentare insolubile, în lizină (un aminoacid esențial), magneziu, în cupru organic și vitamine din complexul B, hrișca conține substanțe cu efect diuretic, care reduc excesul de apă din corp. Mai mult decât atât, hrișca este un aliment recomandat de consumat în toate dietele.

Dieta cu hrișcă presupune să consumați doar hrișcă și kefir. Hrișca este una din cele mai sănătoase cereale, având un conținut ridicat de potasiu, iod, fosfor, fier și vitamine. Hrișca este benefică pentru hipertensivi și pentru persoanele care au diverse afecțiuni la nivelul ficatului. Curăță corpul și previne procesul de îmbătrânire al pielii.

Kefirul este o sursă importantă de calciu, proteine și vitamine. Consumul de kefir îmbunătățește funcționarea tractului digestiv și detoxifiază întregul organism. Astfel, combinația de hrișcă și kefir nu vă ajută doar să slăbiți, ci și să deveniți mai sănătoși.

Hrișca ajută la reglarea tranzitului intestinal!

Pentru dieta cu hrișcă și kefir se consumă hrișca fiartă, peste care se poate adăuga kefirul, sau acesta se poate consuma separat. Dieta cu hrișcă este foarte restrictivă, de aceea se recomandă consult medical înainte de a începe această dietă. Cantitatea de kilograme pierdute depinde de strictețea cu care se respectă dieta și de metabolismul fiecărei persoane.

Dieta se menține pentru 7 sau 14 zile. Se permite consumul ceaiului în cantități moderate. Puteți mânca fructe, dar nu mai mult de două bucăți din fiecare, de exemplu: două mere. Se recomandă eliminarea completă a alcoolului din alimentație. Se poate consuma hrișcă atât cât doriți și cât aveți nevoie să simțiți senzația de sațietate. Se bea maxim un litru de kefir pe zi, iar acesta trebuie să fie cu grăsime de maxim 1%. Va trebui să renunțați complet la zahăr, sare, condimente sau diferite sosuri și arome.

Dieta cu hrișcă poate fi urmată și atunci când ești într-un impas cu pierderea greutății și nu mai știi ce să faci când nu mai reușești să slăbești sau atunci când vrei să pierzi rapid câteva kilograme.

Hrișca aduce beneficii reale pentru sănătate, este energizantă și hrănitoare!

Share.

Leave A Reply