Digestie ușoară sau digestie grea – noi alegem

0

Supraalimentația, mâncatul în viteză, alimentele cu un conținut ridicat de grăsimi, stresul – sunt câțiva factori care pot duce la indigestie și alte probleme care rezultă din aceasta. Nu sunt tulburări care să necesite un tratament specific, dar se impun câteva măsuri preventive pentru a nu ajunge în această situație: este vorba de a mânca și a bea încet, în liniște, să mestecam bine mâncarea, să avem o alimentație sănătoasă.

Digestia reprezintă transformarea alimentelor pe care le ingeram în elemente mai simple astfel încât organismul nostru să le poată prelucra și absorbi furnizând energia necesară vieții.

stimulente_ale_digestiei1Digestia  este un proces metabolic,  proces care face posibilă transformarea alimentelor în energie. Concret, acest proces implică transformarea alimentelor în nutrienți și eliminarea substanțelor reziduale. Ne putem da seama de ce “focul digestiv” este determinant pentru buna funcționare a sistemului imunitar. Când funcționează corespunzător, el arde impuritățile – toxinele, bacteriile și alte elemente care pot dăuna sănătății noastre.

De aceea, este bine să avem grijă și să întreținem acest ”foc” deoarece, întotdeauna este  mai înțelept să prevenim decât să tratăm.

Una dintre cele mai frecvente probleme ale aparatului digestiv este gastrita. Aciditatea gastrică este cauzată de stresul și agitația cotidiană, alimentația nesănătoasă (mâncăruri vechi, fermentate, prăjeli), alcoolul, consumul în exces al alimentelor sărate sau picante.

Cum scăpăm de aciditatea gastrica?

Medicina alopata prescrie medicație anti-acidă dar aceasta nu este foarte eficientă deoarece o data cu încetarea tratamentului aciditatea revine. Medicina știută de bunica, conform tradiționalelor leacuri băbești, recomandă un pahar de lapte călduț zilnic. Acest remediu este foarte eficient deoarece laptele cald restabilește flora stomacală, echilibrând secrețiile gastrice, ceea ce duce la eliminarea acidității. Deci, să ne ascultăm bunicile!

Alte remedii salutare în rezolvarea acestei probleme sunt: untul clarifiat (care poate fi pus în laptele călduț), gelul de aloe, sucul proaspăt de rodie. De ajutor sunt și ceaiurile sau maceratele din coriandru, chimen, pulberea de schinduful, alimentația alcătuită din alimente fierte sau coapte.

Ghimbirul în schimb, chiar dacă este un condiment picant, crud sau sub formă de pulbere rezolvă problemele unei digestii deficitare. Și totuși, oricâte remedii vom încerca, dacă nu reușim să eliminăm stresul și epuizarea fizică cu care ne confruntăm mult prea des, acestea vor susține acea aciditate pentru că orice dereglare sau dezechilibru fizic are și un substrat psihic și emoțional.Stimulente_ale_digestiei

Alimente bune și alimente mai puțin bune pentru digestie

Alimentele contraindicate care ne forțează stomacul la propriu, sunt: – alimentele grase și cele prăjite, ardeiul iute și piperul negru, zahărul, alcoolul.

Alimentele bune, care stimulează digestia:

– iaurtul, cerealele integrale, fibrele, bananele, ghimbirul, cătina, sucul de lămâi, portocale, mere, prunele uscate, alunele crude și migdalele.

Apa – digestia este un proces care necesită apa pentru a putea prelucra hrana dar nu este indicat să bem multa apă în timpul mesei ci să urmărim să ne hidratăm în permanență între mese.

Să nu pierdem din vedere că mâncatul regulat, la ore fixe ajută nu doar procesul digestiv ci dă un echilibru întregului organism.

Specialiștii recomandă că atunci când mâncăm, nu trebuie să ne umplem stomacul la maxim, indicat este ca jumătate din hrana ce o ingerăm să fie solidă, un sfert lichidă și un sfert de stomac să rămână gol pentru o digestie ușoară și rapidă.

Pentru a avea o digestie fără probleme nu sunt necesare reguli extrem de stricte sau imposibile, doar puțin echilibru în viața de zi cu zi.

 

Share.

Leave A Reply